05 maj 2006

Nu vänder det nog

Mår aningens bättre idag. Det går åt rätt håll i alla fall.
Fortfarande sur på AO - behovsbedömmerskan.

Men så i morse sms:ade jag till en distrikssköterska av enhelt annan anleding.
Någon timme senare kom en av de allra raraste distriktssköterskan jag vet.
Hon har träffat mig många gånger och varit med sedan 2002 då allt med mig började.
Hon tog sig faktiskt tid och frågade hur jag mådde och vi satte oss i köket och pratade lite.

Hon blev riktigt upprörd när jag berättade om AO och hon visste ju precis vem det är.
Hon berättade att förr hade distriktssköterskorna alltid något att säga till om när behovsbedömaren skulle bedöma patienternas behov av hjälp. Men det togs bort för några år sedan. Nuförtiden kan behovsbedömaren i princip ta alla beslut själv utan att ens ha träffat eller varit hemma hos patienterna. Bara genom ett telefonsamtal.

Och det var ju precis så det var i mitt fall. Så hon erbjöd sig att tala med henne om det var okej med mig. Och det är det ju såklart. Och det kändes så skönt med någon som förstod, som inte misstrodde mig.

5 Kommentar(er):

Anonymous bert sade ...

Trevlig fredagkväll, Heléne.

05 maj, 2006 14:28  
Blogger Helene N sade ...

bert: Tack! Detsamma önskar jag dig!

05 maj, 2006 19:17  
Blogger Elisabet sade ...

helene: distriktssköterskor brukar vara rara och fina ... det är min erfarenhet.

Kram på dig!

05 maj, 2006 20:48  
Blogger Ellis sade ...

Va bra! Hon lät som en bra människa.
Ibland undrar man ju, vad det är för människor som jobbar i beslutsfattande positioner, verkligen.
Det handlar ju om människor!

Trevlig lördag!!

06 maj, 2006 09:49  
Blogger Åsa Mitt i Världen sade ...

Åh så skönt att få stöd från någon som dessutom kan påverka!

Kram!

06 maj, 2006 21:24  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark