04 maj 2006

Offer - inte

Läste igenom mina senaste två inlägg.
Och jag var kanske lite väl mycket offer där ...
Men det är i alla fall tankar och känslor som kommer ibland och det var himla skönt att ventilera det.

Och genom att skriva ner det så får man lite perspektiv på det.

Och skriver man det här på bloggen så kan man få e-post som svar på det man skriver.
Av andra som är mycket klokare än en själv just då.
Så att man fattar.
Att allt är egentligen bara uttryck för ens egna tankar. Om sig själv. Just nu.

Och eftersom det bara är tankar, så kan man ändra dem.
Till det bättre.

4 Kommentar(er):

Anonymous mammakatt sade ...

Du är ju 'bara' människa, Helene. Inte är det så konstigt att du misströstar eller känner dig motarbetad ibland mitt i allt det som du upplever. Människor som är fullt friska känner sig ju otillräckliga på samma sätt som du gör ibland. Och du har ändå en väldiigt giltig orsak till att inte orka. Jag är imponerad av din styrka och att du orkar se på framtiden med hopp trots allt du gått igenom. *kram*

04 maj, 2006 22:43  
Blogger Studiomannen sade ...

Jag känner ingen som hela tiden går med högburet huvud genom livet utan komplikationer. De som gör det har en lång Pinocchionäsa.

Själv är jag en sådan som skyndar till vänners hjälp vid behov, oavsett om jag själv är i nöd eller ej. Sådana drag hos människor är de jag värdesätter absolut högst. För det är då man prövas.

Låt vara att det är flyktigt här i cyberspace, men jag och många av dina läsare stöttar allt vad vi kan.

Även när jag själv behöver stöttning. Klockan är 0250 och klockan 0750 ligger jag under kniven igen...

05 maj, 2006 02:53  
Blogger Det Mörka Hotet sade ...

Du skriver som du vill, mår bäst av och som det passar dig.

Om det inte "passar" vissa personer kan du inte ta hänsyn till, det finns alltid någon person som inte "vill" förstå!

Samuel

05 maj, 2006 12:38  
Blogger Helene N sade ...

peter käck: har du svårt att sova innan operationen. Det har jag.

dmh: ja. det är ju min blogg ... och jag känner faktiskt stöd från många, inkl dig. Tack.

05 maj, 2006 13:54  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark