26 maj 2006

På vägen ...


Vi kom iväg tidigare än jag trott. Jag orkade kliva upp!!
Och sonen var så inställd på att åka iväg så han frågade hela tiden när vi skulle åka, så jag blev riktigt inspirerad. Redan kvart över nio på torsdagens morgon for vi iväg.
Bilen fulltankad och fronten inställd mot Orsa.

Framför oss låg ett bra tag en husbil, annars var det rätt tomt på vägen, både i vår riktning och mötande. Torrt skönt väglag i alla fall till att börja med.

Sonen pratade på och berättade en massa om allt möjligt:
J: - Där såg vi älgen som stod och åt en sinkmacka!

J: - W's pappa har dödat många björnar.
Jag: - Jaha, vad gjorde hans mamma?
J: - Hon dödade en massa rävar! Som sprang överallt, överallt.
Jag: Vad gjorde du och W då?
J: Vi sköt en massa älgar med vattenpistoler!

Och frågor .... och prat ... och "titta mamma", i två timmar .... Ingen idé att ens försöka lyssna på radion. De inköpta Bamse- och Kalle Anka-tidningarna, de bad han mig lägga ner i påsen igen ...

6 Kommentar(er):

Blogger Elisabet sade ...

Bloggar du när du är borta????
Va!
Har du med dig en bärbar dator eller lånar du deras ..-))

26 maj, 2006 22:52  
Blogger Helene N sade ...

Elisabet: Ha ha! Jo, jag brukar ju fråga dig detsamma. ;-)
Skillnaden är att du gör verkligen det, men inte jag.
Dessutom kom vi ju hem igår kväll!
Jag har skrivit om det, men eftersom det är fel på blogger så syns det inte!!

27 maj, 2006 01:25  
Blogger Det Mörka Hotet sade ...

Hoppas verkligen inte att det var du som tog bilden!

Samuel

27 maj, 2006 17:59  
Anonymous mammamia sade ...

Det där är mysigt att sitta och åka/köra bil och prata,man kan ju liksom inte smita iväg och göra "ska bara saker"..Speciellt roligt är det när man har chansen att åka med barnen en och en!

27 maj, 2006 19:33  
Anonymous mammamia sade ...

Förresten visst tog du bilden själv?
Jag är crazy nog för att göra det,tog några en sommar när vi åkte över höga kusten bron..
(fast backspegeln kom med i bild)

27 maj, 2006 19:35  
Blogger Helene N sade ...

Det Mörka Hotet; Ledsen att göra dig besviken, men det var jag. Det gick ju inte så fort bakom den där ... Dessutom var det med mobilkameran, så jag behövde inte släppa ratten ...

mammamia: Japp.Jag tog den själv men som sagt jag släppte inte ratten.

27 maj, 2006 23:31  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark