22 maj 2006

"Tur att huv'et sitter fast"

Så brukade min pappa säga till mig när jag var ung.
För att jag glömde saker hela tiden, tappade bort, visste inte var jag lagt, hittade inte.
Och nu säger jag samma sak till min dotter.
För hon är glömskaste av glömskast.

Fast hon skulle ju aldrig glömma bort när skollovet börjar t ex. Precis som mitt ex som glömde både tider, personer och vad man sagt och kommit överens om - men aldrig när älgjakten skulle börja ...

Hur som helst så har hon också tur som en tokig.
Förra helgen var hon och ett par kompisar i Stockholm och shoppade. De sprang in och ut ur provrum och hängde av sig halsband, MP3-spelare och grejer i provrummet.
Och glömde MP3-spelaren där.
I provrummet.

Vad är oddsen för att den ska finnas kvar?, undrade hon.
Men jag propsade på att hon skulle ringa och efter lite letande på internet, tittandes på bilder av de olika affärerna (fantastisk tjänst på hitta.se) så kände hon igen vilken affär det var.
Hon ringde upp och en tjej svarade efter beskriving att den fanns där!
Hon får hämta den nästa resa till Stockholm som blir nu till helgen.

Är det inte underbart!

Tack du snälla människa som lämnade över den till personalen!

5 Kommentar(er):

Blogger Det Mörka Hotet sade ...

Hoppet för mänskligheten är inte ute trots allt: det finns goda människor där ute!

Samuel

22 maj, 2006 22:01  
Blogger Helene N sade ...

Samuel: Japp, nu är det dags för dig att ge upp kraften till de goda. Det mörka hotet kan känna sig hotat!! ;-)

22 maj, 2006 23:25  
Anonymous Mia sade ...

WOW!!! Vilken tur att MP3:n fanns kvar!! Villken affär? Jag kan åka och hämta. Tur att det finns ärliga människor trots allt.

23 maj, 2006 07:58  
Anonymous mammamia sade ...

Vad glad man blir!
Min näst äldsta son hade cyklop som var rätt dyrt,en av systrarna tappade det i havet,vid Seskarö..
Många badgäster hjälpte till att leta men inte...
Hängde upp en lapp i ICA affären på Ön,och på hösten ringde en familj och hade hittat det!
Så sonen fick tillbaka det och var lycklig förstås.

23 maj, 2006 11:59  
Blogger Elisabet sade ...

Så där är min son och äldsta dotter.
Och ibland jag själv.

Virrig.

Men bara ibland.

23 maj, 2006 18:48  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark