15 maj 2006

Vad ville Sidensvansen?


I Solögas bok kan man läsa vad Sidensvansen kommer med för budskap;
"Vänd svaghet till styrka. Min gåva till dig är att uppnå det du önskar genom att vara modig."

Jaha. Inte fega ur nu alltså.

"[...] går så lätt för den just genom att den vågar. Det som ter sig svårt eller obegripligt i andras ögon valde den att ha som sin styrka istället."

Låter som jag eller?
Behövde tydligen bli påmind ...

Solögas bok hittar man här.
Köp den!

7 Kommentar(er):

Blogger Qi sade ...

Det låter som du!

15 maj, 2006 13:53  
Anonymous bert sade ...

Sidensvansar.... vackra fåglar.

16 maj, 2006 08:02  
Anonymous mammamia sade ...

Tack för tipsen om solöga!
Hennes böcker verkar vara i min intresse sfär..

16 maj, 2006 11:02  
Anonymous mammamia sade ...

Glömde(!)säga att ibland får man påminnelser från där man minst anar det,det gäller bara att vilja se,höra och ta emot budskapet...

16 maj, 2006 11:04  
Blogger Helene N sade ...

mammamia: Ja, med lite övning så hittar man budskapen. Eller så får man ta till en bok eller en ringa en vän...

16 maj, 2006 17:55  
Anonymous mammamia sade ...

Jag har läst en massa böcker av mer andlig natur (en del kallar det new age)och faktiskt hittat många svar där,tex Samtal med Gud böckerna av Neale.D.Walsch osv Men sen måste man vara nere på jorden i vardagen och ibland glömmer man bort vad man läst,så jag läser om och om,men nya böcker är bra ,det kan bli andra infallsvinklar och nya AHA upplevelser..

16 maj, 2006 22:33  
Blogger Helene N sade ...

mammamia: Samtal med Gud-böckerna har jag tänkt att läsa. Det finns tom en studiecirkel för dem här i Delsbo. Du kan kolla:
http://www.humanitysteam.se/
Om det finns en studiecirkel i närheten av där du bor. Jag tror de är riktigt bra.
New Age har fått en sådan dålig klang. Jag tycker mer att det handlar om en inställning till livet eller en form av andlighet.

17 maj, 2006 21:36  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark