12 juni 2006

Fästing

För ett par veckor sedan var min hund med mina föräldrar ner till Stockholm.
Jag hoppades innerligt att hon inte skulle dra på sig några fästingar under den tiden.

Hon kom tillbaka för ca en vecka sedan.
Och idag hittade min mamma en fästing på henne. En något mindre, orangefärgad.
Blärk!

I vanliga fall brukar min pappa får sköta om fästingborttagning på våra husdjur. Men oturligt nog är han kvar i Stockholm. Det fanns bara jag som kunde ta bort den. Det var bara att ta fästingen vid pincetten. Och det gick ju hur bra som helst. Det är bara så äckligt!

Varför tycker man att de är så äckliga! Spindlar kan jag med och ormar likaså. Men en fästing vill jag knappt titta på längre än nödvändigt!

6 Kommentar(er):

Anonymous mammamia sade ...

Är det för att de sprider äckliga sjukdomar?
Jag har haft katt och fått plocka fästingar,urrkk,men det måste ju göras..

12 juni, 2006 11:31  
Anonymous bert sade ...

Hellre mygg!

Fästingar är vi tack och lov förskonade ifrån i stort sett i hela denna landsända.

12 juni, 2006 13:24  
Blogger Elisabet sade ...

Fästingar bekymrade mig inte det minsta när jag hade hunden. Jag tog bort dem med lite hushållspapper bara .., lätt som en plätt!

12 juni, 2006 14:35  
Anonymous Lena sade ...

Håller med dig de är otrevliga små kryp...jag bor mitt i smeten dessutom...där de älskar att hålla till!

28 juni, 2006 23:08  
Anonymous emma sade ...

spindlar och fästingar klarar jag. men ormar, då kutar jag till kina och klättrar upp för ett berg och sen ringer jag mamma och hoppas på att hon kan komma och ge mig en kram.

22 september, 2006 18:47  
Anonymous henry sade ...

Fästingar sitter på din kropp. Plötsligt utan att be om lov, sätter de sig på en och äter på en och (kort: jag håller med!).

Kom in via Peter K. fastnade i dina tankar. Ville egentligen bara säga "hej" trevlig blog" :)

H.

18 februari, 2007 22:48  

Skicka en kommentar

<< Home


©Heléne Nordmark